מסנן מים ביתי הוא מכשיר שנועד להסיר זיהומים ממי הברז, ולוודא שהמים שאתם צורכים נקיים ובטוחים. זוהי תוספת חשובה לכל משק בית, המספקת שכבת הגנה נוספת כדי להבטיח את איכות מי השתייה שלכם.

מסננים אלה פועלים על ידי העברת מים דרך אמצעי סינון שונים, כגון פחם פעיל, קרמיקה או ממברנות אוסמוזה הפוכה. כל סוג של מסנן נועד לכוון למזהמים ספציפיים, כגון כלור, מתכות כבדות, חומרי הדברה, חיידקים ווירוסים. תהליך הסינון עוזר לשפר את הטעם, הריח והאיכות הכללית של המים.

מסנני מים לבית מגיעים בצורות, גדלים וטכנולוגיות שונות כדי לתת מענה לצרכים הספציפיים של משקי בית שונים. ניתן להתקין מסננים מסוימים ישירות על הברז, בעוד שאחרים מיועדים להתקנה מתחת לכיור או לחיבור לקו אספקת המים הראשי. בחירת המסנן תלויה בגורמים כגון איכות המים באזור המגורים, סוגי ומספר המזהמים שברצונכם להסיר, ובתקציב.

בנוסף לאספקת מי שתייה נקיים, מסנני מים ביתיים מציעים גם נוחות. במקום להסתמך על מים בבקבוקים, אתם יכולים לקבל מים מסוננים זמינים ישירות מהברז בבית. זה לא רק חוסך לכם כסף, אלא גם מפחית את היקף פסולת הפלסטיק, ותורם לאורח חיים בר-קיימא יותר.
 

מדוע יש צורך בסינון מים ביתי?

 
שמירה על הבריאות והרווחה:
סינון מים ביתי הכרחי כדי להגן על הבריאות והרווחה של כל בני הבית. מי ברז יכולים להכיל מגוון של מזהמים, כולל חיידקים, וירוסים, מתכות כבדות, חומרי הדברה וכימיקלים. צריכת מים מזוהמים בחומרים אלו עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כמו בעיות במערכת העיכול, נזק לכבד ואפילו סוגים מסוימים של סרטן. על ידי השקעה במסנן מים ביתי, ניתן להבטיח שהמים שאתם שותים יהיו נקיים ממזהמים אלה.

שיפור טעם וריח המים:
אחת הסיבות העיקריות להתקנת מסנן מים ביתי היא כדי לשפר את הטעם והריח של מי הברז. בהתאם למקום מגוריכם, למים מהברז עשויים להיות טעם או ריח לא נעימים עקב נוכחות של כלור או כימיקלים אחרים. מסנן מים ביתי יכול להסיר ביעילות את החומרים הגורמים לטעם ולריח, וכתוצאה מכך לקבלת מים נקיים יותר ורעננים יותר, בין אן לצרכי שתייה או בישול.

הפחתת הסיכון למחלות הנישאות במים:
סיבה חשובה נוספת לסינון מים ביתי היא הפחתת הסיכון למחלות הנישאות במים. מים מזוהמים יכולים להכיל חיידקים ווירוסים מזיקים שעלולים לגרום למחלות כמו שלשולים, דיזנטריה וכולרה. זה חיוני במיוחד עבור משקי בית עם ילדים צעירים, קשישים, או מי שלהם מערכת חיסונית חלשה. על ידי התקנת מסנן מים ביתי, אפשר לחסל את המזיקים הללו ולהבטיח שמי השתייה והבישול בבית יהיו בטוחים לשימוש, וללא מיקרואורגניזמים מזיקים.
 

הסוגים השונים של מסנני מים ביתיים

 
כאשר מדובר במסנני מים ביתיים, ישנם מספר סוגים לבחירה, לכל אחד יתרונות ויכולות משלו. סוג נפוץ אחד הוא מסנן פחם פעיל, העושה שימוש בפחמן נקבובי כדי ללכוד ולהסיר מזהמים. מסנן מסוג זה יעיל בהסרת כלור, תרכובות אורגניות נדיפות (VOC) וכמה מתכות כבדות. בנוסף, מסנני פחם פעיל יכולים לשפר את הטעם והריח של המים.

אפשרות פופולרית נוספת היא מסנן אוסמוזה הפוכה (RO). מערכת זו משתמשת בקרום חדיר למחצה כדי להסיר זיהומים, כולל חיידקים, וירוסים, מוצקים מומסים ומתכות כבדות. מסנני RO ידועים בתהליך הסינון היסודי שלהם, המייצרים מים באיכות גבוהה נקיים ממגוון רחב של מזהמים.

עבור אלה המודאגים ממזהמים ספציפיים, כגון עופרת או פלואוריד, קיימים מסננים מיוחדים. מסנני עופרת נועדו למקד ולהסיר חלקיקי עופרת מהמים באופן ספציפי, בעוד שמסנני פלואוריד מתמקדים בהפחתת רמות הפלואור הקיימות. ניתן להוסיף מסננים מיוחדים אלו למערכות סינון קיימות או להשתמש בהם כיחידות עצמאיות.

מסנני UV הם סוג נוסף שכדאי לשקול. מסננים אלה משתמשים באור אולטרה סגול כדי לחטא את המים תוך חיסול חיידקים ווירוסים. הם אינם מסירים מזהמים אחרים, ולכן הם משמשים לעתים קרובות יחד עם שיטות סינון אחרות. מסנני UV דורשים תחזוקה נמוכה ומספקים שכבת הגנה נוספת מפני מיקרואורגניזמים מזיקים.
 

האם מים מסוננים באמת טובים יותר?

 
מים מסוננים צברו פופולריות בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלהם, ורבים תוהים אם הם באמת טובים יותר ממי ברז. התשובה היא כן, בהחלט!. מים מסוננים מציעים מספר יתרונות שיכולים להשפיע לטובה על הבריאות שלכם.

ראשית, מסנני מים ביתיים יכולים להסיר מזהמים מזיקים שעלולים להימצא במי ברז. מזהמים אלו יכולים לכלול כלור, חיידקים, וירוסים, חומרי הדברה, מתכות כבדות ועוד. על ידי הסרת זיהומים אלה, מים מסוננים מפחיתים את הסיכון למחלות הנישאות במים וחשיפה לחומרים מזיקים.

שנית, מים מסוננים יכולים לשפר את הטעם והריח של מי השתייה. אנשים רבים מגלים שמי הברז לעתים נושאים טעם לוואי של כלור או ריח לא נעים. באמצעות שימוש במסנן מים ביתי, ניתן להסיר את הטעמים והריחות הלא רצויים הללו, מה שהופך את המים למהנים יותר לשתייה. זה גם יכול לעודד צריכת מים מוגברת, מה שמוביל ללחות טובה יותר בעור ובגוף, ותורם כמובן לבריאות כללית משופרת.

 


מים מסוננים יכולים גם להועיל לאנשים עם מצבים רפואיים ספציפיים. לדוגמה, למי שיש מערכת חיסונית חלשה, נשים בהריון או ילדים קטנים – קבוצות אלו עשויות להיות רגישות יותר להשפעות של מזהמים במים. על ידי שימוש במסנן מים ביתי מומלץ, אוכלוסיות אלו יכולות לקבל שקט נפשי בידיעה שהמים שהם שותים בטוחים ונקיים מסיכונים בריאותיים פוטנציאליים.

יתרה מכך, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שלצריכת מים מסוננים עשויה להיות יתרונות בריאותיים נוספים. לדוגמה, מחקר שבוצע הראה שסינון מים יכול להפחית את החשיפה לכימיקלים מסוימים ולמתכות כבדות, שעשויות להיות להן השלכות בריאותיות ארוכות טווח. בנוסף, כמה מחקרים קשרו שתיית מים מסוננים לשיפור העיכול וספיגה טובה יותר של חומרים מזינים.
 

ההשפעה הסביבתית של מסנני מים ביתיים

 
השימוש במסנני מים ביתיים לא רק מועיל לבריאותנו אלא גם משפיע על הסביבה. הבנת ההשלכות הסביבתיות של השימוש במסננים אלה היא חיונית לחיים ברי קיימא. הנה שלושה היבטים מרכזיים הקשורים להשפעה הסביבתית של מסנני מים ביתיים.

פלסטיק:
אחת הדאגות העיקריות הקשורות במסנני מים ביתיים היא הצטברות של פלסטיק. מסננים רבים מגיעים עם מחסניות סינון חד פעמיות שצריך להחליף מדי פעם. מחסניות אלו עשויות בדרך כלל מפלסטיק ותורמות לייצור פסולת מפלסטיק, וזיהום סביבתי אפשרי כתוצאה מכך. חשוב לקחת בחשבון מסננים המציעים מחסניות סינון המיועדות שימוש חוזר או למחזור – כדי למזער את הפגיעה בסביבה.

צריכת אנרגיה:
כמה מסנני מים ביתיים דורשים חשמל כדי לפעול. המשמעות היא שהם צורכים אנרגיה, שעשויה להגיע ממקורות לא מתחדשים כמו דלקים מאובנים. רצוי לבחור במסננים חסכוניים באנרגיה או כאלה הפועלים ללא חשמל. בנוסף, בחירת מסננים עם תווית Energy Star יכולה להבטיח שהם עומדים בתקנים ספציפיים המתייחסים ליעילות אנרגטית.

בזבוז מים:
סוגים מסוימים של מסנני מים ביתיים, כמו מערכות אוסמוזה הפוכה, עלולים לגרום לבזבוז מים משמעותי. מערכות אלו פועלות על ידי שטיפת זיהומים, אך תהליך זה עלול להוביל לבזבוז כמות ניכרת של מים. בכדי למזער את צריכת המים, חיוני לשלב מסננים בעלי צריכה יעילה של מים או כאלו המשלבים טכנולוגיות כמו שטיפה לאחור, הממחזרת ומשתמשת מחדש במים לניקוי מיידי של המסנן.
 

התקנת מסנן מים ביתי: שלב אחר שלב

 
התקנת מסנן מים ביתי היא תהליך פשוט יחסית שיכול להיעשות על ידי בעלי בתים להם כישורים טכניים בסיסיים. לפניכם הסבר שלב אחר שלב להתקנה מוצלחת.
הכלים והחומרים:
לפני שתתחילו בתהליך ההתקנה, חשוב שיהיו לידכם את את כל הכלים והחומרים הדרושים, כמו למשל מפתח ברגים, חותך צינורות, סרט טפלון ומערכת הסינון הספציפית שבחרת.
סגירת אספקת המים:
יש לכבות את שסתום אספקת המים הראשי בבית. הדבר מונע זרימת מים בזמן התקנת המסנן. אם אינכם בטוח במיקום השסתום, עיינו בתרשים האינסטלציה של הבית או שתוכלו לפנות לאינסטלטור מקצועי לקבלת סיוע.
מיקום ההתקנה:
החליטו היכן להתקין את מסנן המים. הוא מותקן בדרך כלל ליד נקודת השימוש, למשל מתחת לכיור המטבח או ליד קו המים הראשי. ודאו כי במיקום הנבחר יש מספיק מקום למסנן וגישה נוחה לתחזוקה עתידית.
הצנרת:
בעזרת חותך צינורות, חתכו את החלק של הצנרת בו תתקינו את המסנן. יש להקפיד על מדידה מדויקת ולחתוך בזהירות במיקום המדויק, כדי להבטיח התאמה בטוחה. הסירו כל כתם או פסולת מהקצוות החתוכים של הצינורות.
בית המסנן:
פעלו לפי הוראות היצרן להתקנת בית המסנן. זה עשוי להיות כרוך בחיבור תושבות הרכבה, חיבור צינורות הכניסה והיציאה ואבטחת הבית בחוזקה. השתמשו במפתח ברגים כדי להבטיח התאמה הדוקה, אך היזהרו שלא להדק יתר על המידה ולפגוע ברכיבים.
קווי המים:
בעזרת סרט טפלון, עטפו את החוטים של צינורות הכניסה והיציאה כדי ליצור אטימה הרמטית למים. לאחר מכן, חברו את קווי המים ליציאות המתאימות על בית המסנן. גם כאן עשו שימוש במפתח ברגים כדי להדק את החיבורים כראוי.
הפעלת אספקת המים:
לאחר שכל החיבורים מאובטחים, הפעילו את שסתום אספקת המים הראשי כדי לאפשר למים לזרום דרך המסנן. בדקו אם יש נזילות והדקו את החיבורים במידת הצורך. הפעילו את המים במשך כמה דקות כדי לשטוף את האוויר או החלקיקים הרופפים מהמערכת.
 

ההמלצות שלנו: מסנני המים הביתיים הטובים ביותר בשוק

 
כאשר מדובר בבחירת מסנן מים ביתי, קיימות אפשרויות רבות בשוק. יחד עם זאת, ישנם כמה מוצרים בולטים שאנו ממליצים בחום על ביצועיהם, איכותם ושביעות רצון הלקוחות.

1. מסנן מים של Aquasana תלת-שלבי מתחת לכיור:
מערכת מסנן מים מתחת לכיור יעילה מאוד בהסרת מזהמים כמו כלור, עופרת וכספית. תהליך הסינון התלת שלבי מבטיח מים נקיים עם טעם נהדר. עם התקנה קלה ומסננים עמידים לאורך זמן מסנן המים Aquasana 3-Stage הוא בחירה מצוינת עבור בעלי בתים רבים.

2. מערכת אוסמוזה הפוכה של APEC ברמה עליונה 5 שלבים:
למי שמחפשים מערכת סינון מתקדמת, הרי שמערכת APEC Top Tier אוסמוזה הפוכה היא אופציה מצוינת. למערכת זו תהליך סינון בן חמישה שלבים, הכולל אוסמוזה הפוכה, כדי להסיר עד 99% מהמזהמים. עם הקיבולת הגדולה והביצועים היעילים שלה, מערכת זו אידיאלית עבור משקי בית עם צריכת מים גבוהה יותר.

3. כד מים יומי בריטה:
אם אתם מעדיפים אפשרות זולה וניידת יותר, קנקן המים של Brita Everyday הוא בחירה אמינה. קנקן זה מבוסס מסנן פחמן בסיסי כדי להפחית כלור, משקעים וזיהומים אחרים. הוא קל לשימוש ומתאים לאחסון נוח במקרר. קנקן בריטה הוא מושלם ליחידים או למשקי בית קטנים.

4. מערכת סינון מים של iSpring כל הבית:
לסינון מים מקיף בכל הבית, מערכת סינון המים של iSpring Whole House היא המלצה ללא פשרות. מערכת זו מסירה ביעילות משקעים, כלור ומזהמים אחרים, ומבטיחה מים נקיים בכל ברז. עם הקיבולת הגבוהה והמבנה העמידות שלה, מערכת iSpring היא השקעה שכדאי לבחון.

5.מסנן מים של Berkey Gravity Fed:
עבור אלה המחפשים אפשרות אמינה וניידת, מסנן המים של Berkey Gravity-Fed הוא בחירה פופולרית. מערכת זו משתמשת בכוח הכבידה כדי לסנן מים ולה יכולת להסיר מגוון רחב של מזהמים, כולל חיידקים ווירוסים. עם מבנה הנירוסטה והפילטרים העמידים שלו, מסנן Berkey מתאים לשימוש פנימי וחיצוני כאחד.